24 Kasım 2015 Salı

BULGUR KÖFTELİ NOHUT YEMEĞİ

Bulgur köftesi tarifimde, yuvarlak köfteleri bolca yapıp, derindondurucuda sakladığımı ve farklı farklı yemeklerde kullandığımı belirtmiştim. 

Bu şekilde saklanmış bulgur köftelerinden 2 su bardağı kadarını çıkardım. 2 su bardağı nohutu da geceden ıslatıp, ön pişirimden geçirmiştim. Orta boy bir tencerede bulgur köftesi ve nohutları buluşturup, üzerini 3 parmak geçecek kadar sıcak su koyuyoruz. Küçük bir tasta 1 yemek kaşığı un, bir tutam tuz ve 1 yemek kaşığı domates salçasını az soğuk su ile inceltiyoruz ve tencereye karıştıra karıştıra döküyoruz. Yemek 30-40 dakika arası kısık ateşte pişiyor. Yemeğin yağı nerde mi? Onu da şimdi küçük sos tavasına koyuyoruz:) Ben yarım çay bardağı zeytinyağı kullanıyorum siz daha az ya da çok kullanabilirsiniz. Yağın içine bir diş sarımsağı küçük küçük doğruyoruz. Sarımsakları hafifçe soteleyip içine kırmızı pulbiber ilave ediyoruz, ateşi kapattıktan sonra kuru nane ve bir tatlı kaşığı sumak katarak, sosu tamamlıyoruz. Diğer tarafta yemek pişince ateşi kapatıp, sosu tencereye döküp şöyle bir karıştırıp, yemeğimizi dinlenmeye bırakıyoruz.










Nohutun faydaları;

  • Bu şekilde bakliyatların düzenli tüketilmesi öncelikle şeker hastalığı yani diyabet gibi rahatsızlıkları önler.
  • Bağırsakta bulunan zararlı bakterilerin gelişmesini engeller, aksine yararlı bakterilerin gelişimine katkıda bulunması da nohut faydaları arasındadır.
  • Tansiyonu düzenlemeye yardım eder.
  • Vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir. Hastalıklara yakalanma riskini azaltır.
  • Bol miktarda lif içeriği vardır.
  • İçerdiği fosfor nedeniyle kemik ve dişlerin yapısına katkıda bulunur. Kemik ve dişlerin güçlenmesine yardım eder.
  • Mutluluk hormonlarına etki ederek, mutlu ve huzurlu hissetmenize katkı sağlar. Yani depresyonu engellemeye yardım eder.
  • Büyümeye ve sağlıklı gelişime katkı sağlar.
  • İyi bir enerji kaynağıdır.
  • Kolesterolü düzenler.
  • Yüksek oranda kalsiyum, lif, potasyum, magnezyum, çinko ve demir içerir.
  • Kalbi korur, kalp ile dosttur. Kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.
  • Hafızayı güçlendirerek öğrenmeyi kolaylaştırır.
  • Sindirim sistemini rahatlatarak kabızlığı önleyici etkisi vardır.
  • Menopoz dönemindeki kadınlar için de oldukça faydalıdır. Menopoz döneminde sıcak basması ve ter basması gibi şikayetleri azaltır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder