21 Kasım 2015 Cumartesi

DOMATES SOSLU PATLICAN KIZARTMA

Geçen gün pazarda dolaşırken minicik patlıcanlar dikkatimi çekti. Gözümün önüne, patlıcanların bütün bütün kızartılıp domates sosuna yatırılmış hali geldi. Hemen 3 kilo aldım. Patlıcanları alacalı bir şekilde soyup, tuzlu suda acısı çıkana kadar beklettim. Acısı çıkınca kurulayarak, kızartma tenceremde kızarttım. 

Patlıcanları hazırladıktan sonra sıra geldi sosunun yapımına. 1 kilo domatesi ortadan ikiye bölüp, içine 8 diş sarımsak ta atarak rondoda çektim. Sos tavasına çekilmiş domates karışımını döküp, içine, 1 çay bardağı zeytinyağı, tuz, karabiber, kekik, kimyon, yenibahar, 4 küp şeker, 1 yemek kaşığı domates salçası ve 1 tatlı kaşığı biber salçası ilave ederek, kaynamaya bıraktım. Kaynayıp, koyulaşan sosun içine 1 tatlı kaşığı sumak ilave ettim. Yaklaşık 20 dakika pişen sosun içine en son 2 yemek kaşığı üzüm sirkesi ekleyerek 2 dakika daha fokurdatıp altını kapattım.



Miniminnacık patlıcanları bir kavanoza doldurup içine ılımış sostan bol miktarda döktüm. Bu arada sos o kadar güzel kokuyordu ki, bir lokma ekmek ucu koparıp bandırmadan edemedim :) Bu şekilde yaklaşık 5 kavanoz soslu patlıcan elde ettim. Karışım iyice soğuyunca kapaklarını kapatıp 3 tanesini buzdolabına koydum, 2 tanesini sevgili kuzenime hediye ettim. Soslu patlıcanlar iki hafta rahatça dayanacaktır. Yanına beyaz peynir, kaşar, simit ve çayla muhteşem bir ikindi yemeği olabilir... Afiyet olsun.

NOT; Patlıcan sevmeyenler domates sosunu yapıp, kavanozlarda saklayarak, et yemeklerinin yanında, patates ve biber kızartmalarının üstünde rahatça servis yapabilirler. Hazır soslardan çok daha lezzetli ve sağlıklı olacaktır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder