20 Kasım 2015 Cuma

TAVUK KÖFTELİ NOHUT YEMEĞİ

Bu yemeği yapmak için iki ana malzemeye; tavuk köftesi ve önpişirimden geçmiş nohuta ihtiyacınız olacak. Tavuk köftesini blogumda "havuçlu tavuk köftesi" başlıklı tarifimden alabilirsiniz.

Ben 1 kilo tavuk göğsünden yaptığım köftelerin yarısını kızartıp yerken, diğer yarısını da derin dondurucuya kaldırıp yemeklerde kullanmak üzere saklıyorum. Böylece derin dondurucuda saklanan köfteleri çıkartıp teflon tavada nar gibi kızartıp kenara ayırıyorum. Bir gece önceden ıslatılmış nohutları da düdüklüye koyup 20 dakika pişiriyorum. Nohutlarda ön pişirimden geçtikten sonra bir tencerede yarım çay bardağı zeytinyağında, nohutu hafifçe kavuruyorum. Bu kadar uğraşamam düdüklüden sonra hemen nohut ve kızarmış köfteleri buluştursam olmaz mı diyebilirsiniz, doğrudur bu şekilde de yemeğinizin tadı güzel olacaktır ancak birazcık daha zahmete katlanırsanız, nohuta boyut atlatacağınızdan emin olabilirsiniz. İçine 2 diş sarımsak soyup küçük küçük doğradığımız 2 tatlı kaşığı domates salçasını suyla inceltip içine gerektiği kadar tuz katıp, sos haline getirerek köfte ve nohutların üstüne dökelim. Tencerenin kapağını kapatıp, yarım saat kısık ateşte pişmeye bırakalım. Nohutlar iyice yumuşadıktan sonra ocağı kapatıp, yemeğin üstüne 3 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirelim. Yemeğiniz afiyetle yemeye hazır :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder